طرز نگهداری ظروف پلاستیکی به چه صورت است؟

طرز نگهداری ظروف پلاستیکی به چه صورت است؟

ظروف پلاستیکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ظروفی هستند که در هر آشپزخانه‌ای وجود دارند. مزایایی نظیر سبک‌بودن، مقاوم و در عین حال ارزان‌بودن آن‌ها سبب شده تا طرف‌دار زیادی داشته باشند. خانم‌ها اغلب، رنگ‌ها و طرح‌های زیبای ظروف پلاستیکی را می‌پسندند و لذا به دنبال خریداری ظروف پلاستیکی هستند.
نکته‌ی مهم و قابل توجه این است که این ظروف زیبا و سبک را چگونه نگهداریم؟ آیا واقعا بسیار مقاوم‌اند یا نگهداری آن‌ها مستلزم توجه به نکات خاصی است؟ 

ظروف پلاستیکی

در هر آشپزخانه‌ای انواع مختلفی از ظروف وجود دارند. ست قابلمه‌ها، لیوان، بشقاب، کاسه، قاشق و چنگال و نظایر آن را می‌توان در هر آشپزخانه‌ای پیدا کرد. جنس این ظروف می‌تواند شیشه‌ای، فلزی، چینی و یا هم پلاستیکی باشد. با این‌حال، آن‌چه اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد و قطعا در هر خانه‌ای هست، ظروف پلاستیکی می‌باشد.
شاید هر کسی توان خرید ست ظروف چینی را نداشته باشد، ولی ظروف پلاستیکی از موارد حتمی در آشپزخانه‌ها هستند. طرح‌ها و رنگ‌های متنوع ظروف پلاستیکی حتی به زیبایی آشپزخانه و کابینت‌های شما کمک می‌کند.

اغلب خانم‌ها دوست دارند آشپزخانه‌ی شان، جایی که بیش‌تر وقت روزانه‌ی خود را آن‌جا سپری می‌کنند، محیطی زیبا و با رنگ دلخواه شان باشد. این‌جاست که ظروف پلاستیکی و فروشگاه آنلاین پلاستکو به شما پیشنهاد می‌شود.
این ظروف زیبا، ارزان و مقاوم، هرچند دوام بالایی دارند، ولی باز هم نیازمند نگهداری مناسب و توجه می‌باشند. مناسب است تا هر خانم، به‌خصوص تازه‌عروس‌ها نکاتی را در مورد طرز نگهداری ظروف پلاستیکی بدانند.

طرز نگهداری ظروف پلاستیکی

بسیاری افراد تصور می‌کنند که ظروف پلاستیکی بسیار مقاوم‌ هستند و نیازی به نگهداری ندارند. به‌همین دلیل، ممکن است چندان مراقب حفظ و نگهداری این ظروف نباشند. با این‌حال، با وجود این‌که ظروف پلاستیکی دوام بالایی دارند، ولی رعایت برخی نکات کمک می‌کند تا طول عمر این ظروف بیش‌تر افزایش یابد.
هم‌چنین، نگهداری مناسب از ظروف پلاستیکی سبب می‌شود تا این ظروف کیفیت اصلی خود را حفظ نمایند. کیفیت مناسب ظروف برای استفاده‌ی ایمن از آن‌ها ضروری می‌باشد. ظروف دارای کیفیت خوب، موجب آزادسازی مواد سمی نشده و طعم و کیفیت غذاها را نیز تغییر نمی‌دهند. بدین‌وسیله، به سلامت انسان‌ نیز آسیبی نمی‌رسانند.
عدم نگهداری مناسب ظروف پلاستیکی سبب می‌شود تا این ظروف به مرور زمان خراب شوند. از این‌رو، لازم است تا در خصوص طرز نگهداری ظروف پلاستیکی به چند نکته توجه نماییم:

ظروف پلاستیکی را در مایکروویو نگذارید:

با وجود این‌که ظروف پلاستیکی به دمای بالا مقاوم‌اند و برای قراردادن در مایکروویو نیز طراحی شده‌اند، ولی این گرمای شدید ممکن است ظروف شما را به مرور زمان خراب کند. در واقع، دمای بالا یک‌سری حفره‌ها در ظروف ایجاد می‌نمایند.

ظروف مناسب مایکروفر چه ظروفی هستند؟

ظروف پلاستیکی را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید:

گفته می‌شود که انواع مختلفی از پلاستیک وجود دارد. پس همه‌ی آن‌ها خواص یکسانی ندارند. فقط برخی انواع آن قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند. لذا باید به علایمی که در پشت ظروف وجود دارند توجه کنیم. اگر علامت شستشو در ماشین ظرفشویی را داشت، آن‌گاه می‌توان آن‌ها را به این شکل بشوریم. با وجود این، توصیه می‌شود که به جای طبقه‌ی بالا، حتما در طبقه‌ی پایینی ماشین قرار داده شوند.

نگذارید ظروف پلاستیکی، لک پیدا کنند:

معمولا غذاهای مانده در ظروف پلاستیکی نگهداری می‌شوند. اغلب غذاها نیز رب گوجه فرنگی دارند و موجب لکه‌دارشدن ظروف پلاستیکی می‌گردند. این لکه‌ها اغلب از بین نمی‌روند یا به سختی پاک می‌شوند. کافیست قبل از ریختن غذا، کمی روغن در ظرف بمالید تا لک پیدا نکنند.

رنگ ظروف را با ماده‌ی سفیدکننده از بین ببرید:

نگهداری غذاها در ظروف پلاستیکی سبب تغییر رنگ ظروف پلاستیکی می‌شود. برای ازبین‌بردن این رنگ، بهتر است کمی ماده‌ی سفیدکننده یا وایتکس در مقداری آب گرم علاوه کنید و در ظرف بریزید. پس از نیم ساعت، ظرف را با مایع ظرفشویی بشویید. به این ترتیب، رنگ ظروف پلاستیکی به روز اول آن برمی‌گردد.

بوی نامطبوع ظروف پلاستیکی را با جوش شیرین برطرف کنید:

از آن‌جایی که ظروف پلاستیکی معمولا برای نگهداری غذاها استفاده می‌شوند، درب آن‌ها بسته بوده و به مرور زمان بوی غذاها را به خود می‌گیرند. این بوی نامطبوع را می‌توان با مقداری جوش شیرین برطرف کرد. پس از نیم‌ ساعت از پاشیدن جوش شیرین و مالیدن آن، ظرف را بشویید و بوی آن برطرف خواهد شد.

چه غذاهایی را در ظروف پلاستیکی نگهداری نکنیم؟

نگهداری برخی غذاها در ظروف پلاستیکی مناسب نیست، هم از نظر کاهش عمر پلاستیک و هم از نظر سلامت غذاها. پس حین توجه به طرز نگهداری ظروف پلاستیکی به این غذاها نیز توجه نمایید. این غذاها شامل موارد زیر اند:

مواد غذایی داغ:

گرچه ظروف پلاستیکی بسیار مهم‌اند، ولی حتی اگر ظرف از پلاستیک بسیار باکیفیت هم ساخته شده باشد، نباید غذای داغ در آن بریزید.

لبنیات:

نگهداری از لبنیات در ظروف درب‌دار پلاستیکی سبب افزایش دما و لذا رشد میکروبی در محصولات لبنی می‌گردد.

سوسیس و کالباس:

نگهداری گوشت‌های فرآوری‌شده در ظروف پلاستیکی سبب تغییر رنگ و تولید بوی نامطبوع در آن‌ها می‌شود.

تخم مرغ خام:

تخم مرغ خام اغلب حاوی میکروب‌های زیادی است. لذا نگهداری آن در ظروف پلاستیکی به رشد و انتقال بهتر میکروب‌ها کمک می‌کند.

ظروف پلاستیکی از پرکاربردترین ظروف در هر خانه و آشپزخانه‌ای به حساب می‌آیند. این ظروف علاوه بر طرح و رنگ‌ زیبایی که دارند، معمولا بادوام نیز هستند و لذا بسیار مقاوم شناخته می‌شوند. با وجود این، لازم است تا به نگهداری این ظروف توجه صورت گیرد. رعایت نکاتی در خصوص طرز نگهداری ظروف پلاستیکی کمک می‌کند تا عمر این ظروف طولانی شود و به سلامت انسان‌ها نیز آسیبی وارد نگردد.

فروشگاه اینترنتی پلاستکو بهترین جنس‌های پلاستیک را با مرغوب‌ترین کیفیت برای شما عرضه می‌نماید. شما می‌توانید به آدرس اینترنتی پلاستکو مراجعه کنید و با اطمینان خاطر محصولات پلاستیکی دلخواه تان را خریداری نمایید. خریدی ارزان، مطمئن و بدون هدر رفتن وقت از مهم‌ترین مزایای این فروشگاه می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *