چه اسباب‌بازی‌هایی برای کودکمان بخریم؟

چه اسباب‌بازی‌هایی برای کودکمان بخریم؟

حتماً شما هم فرزند خردسالی دارید که علاقه زیادی به اسباب‌بازی دارد، امروزه اسباب‌بازی‌ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آن‌ها کمک بسیار زیادی برای به چالش کشیدن خلاقیت، ذهن و جسم کودک می‌کنند و این وظیفه والدین است که بهترین اسباب‌بازی را برای کودک خود فراهم کنند؛ که هم برای کودک جذاب باشد هم به رشد و پرورش هوش کودک کمک کند و اگر شما نمی‌دانید کدام‌یک از اسباب‌بازی‌ها برای کودک شما مناسب است و هنگام خرید اسباب‌بازی جدید به‌راحتی نمی‌توانید تصمیم بگیرید این راهنمای خرید برای شما کمک‌کننده خواهد بود.

در هنگام خرید اسباب‌بازی باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

هر کودکی شخصیت خاص خود را دارد و خلق‌وخوی همه‌ی کودکان باهم یکسان نیست! بعضی کودکان آرام و متفکرند و بعضی دیگر پرجنب‌وجوش، در زمان خرید حتماً به طبیعت شخصیتی کودک خود توجه کنید و لازم نیست بسیار هزینه کنید، گران بودن اسباب‌بازی دلیل بر مناسب بودن آن نیست شما می‌توانید از یک پلاستیک فروشی ارزان هم اسباب‌بازی مناسب برای فرزند خود تهیه کنید که باوجود قیمت پایین آن، هم برای کودک جذاب باشد و هم مناسب روحیه کودک دلبند شما!

آیا در هنگام خرید اسباب‌بازی باید به سن کودک توجه کرد؟

حتماً در انتخاب اسباب‌بازی به بازه سنی کالا دقت کنید از خود بپرسید آیا این برای کودک چندساله من مناسب است؟ زیرا وقتی اسباب‌بازی، بازه سنی کم‌تری از سن کودک داشته باشد، برای او ساده و فاقد جذابیت خواهد بود و همین‌طور اگر بازه سنی بیشتری محصول از سن کودک داشته باشد، برای کودک پیچیده خواهد بود! و به دلیل سختی و قابل‌درک نبودن، کودک از استفاده دوباره آن امتناع می‌کند، در بهترین فروشگاه صالح‌آباد برای تمامی سنین می‌توانید اسباب‌بازی پیدا کنید.

 

اسباب‌بازی‌ خوب برای نوزاد، از تولد تا 6 ماهگی

نوزادان دوست دارند به مردم نگاه کنند و با چشمان خود ما را دنبال کنند، آن‌ها عاشق رنگ‌های روشن هستند برایشان جذاب است. نوزاد با حرکت دادن دست‌های خود، خود را سرگرم می‌کند، آن‌ها سرشان را به سمت صداها تکان می‌دهند، پیشنهاد می‌کنیم چیزی برای نوازات بخرید که بتواند بمکد، تکان دهد، در دست بگیرد و صدا ایجاد کند، حسابی او را سرگرم کند، اسباب‌بازی جدید مانند جغجغه‌ها، حلقه‌ها و همین‌طور توپ‌های بافت‌دار، دندان‌گیر، عروسک‌های نرم، آویزهای موزیکال، کتاب‌های موزیکال.

اسباب‌بازی برای نوزادان بزرگ‌تر، 6 تا 11 ماه

نوزادان بزرگ‌تر می‌توانند حرکت کنند و می‌توانند بایستند، آن‌ها نام‌ها را می‌توانند درک کنند و اشیا را در داخل و خارج قرار دهند بنابراین اسباب‌بازی‌های مناسب برای این نوزادان وسایل نقلیه پلاستیکی، چیز‌هایی که با آن باید بسازند مانند بلوک‌ و مکعب‌های نرم و پلاستیکی، چیز‌هایی برای استفاده از ماهیچه‌ها، مانند توپ بزرگ که شما در پلاستیک فروشی ارزان هم می‌توانید باقیمت مناسب پیدا و تهیه کنید‌.

اسباب‌بازی برای کودکان (3 تا 8 سال)

بچه‌های یک‌ساله شروع به راه رفتن می‌کنند و تلاش‌ می‌کنند تا وابستگی‌های خود را کم کنند و کنجکاوی آن‌ها شروع می‌شود. آن‌ها از داستان‌ها لذت می‌برند اولین کلمات خود را می‌گویند می‌توانند در کنار کودکان دیگر بازی کنند اما به بزرگ‌سالان هم نیاز دارند تا آن‌ها را از خطرات ایمن نگه‌دارند و مراقبشان باشند.

بهترین اسباب‌بازی جدید برای کودک یک سال.

کتاب‌های تخته‌ای با تصاویر ساده یا عکس از اشیا واقعی، چیزی‌هایی که با آن کودک بتواند چیزی را خلق کند؛ مانند مداد رنگی و کاغذ بزرگ، چیزهایی که با آن نقش بازی کرد: تلفن‌های اسباب‌بازی، عروسک، کالسکه، کالسکه کودک، حیوانات پلاستیکی، وسیله نقلیه پلاستیکی، اسباب‌بازی که دست‌ها را درگیر کند.مانند: پازل‌ها، میخ‌های پلاستیکی، اسباب‌بازی‌های قطعه‌ایی.

مهم‌ترین دلایل محبوبیت اسباب‌بازی‌های پلاستیکی

اسباب‌بازی برای کودکان نوپا

کودکان دوساله همیشه در حال انجام فعالیت‌های فیزیکی جدید هستند، مانند پریدن از ارتفاع، آویزان شدن، غلت زدن، آن‌ها دوست دارند با وسایل کوچک کار کنند آن‌ها عاشق اسباب‌بازی جدید هستند برای کودکان نوپا چیزی‌هایی بخرید که ذهن کودک شمارا به چالش بکشد مانند پازل‌های چوبی، خمیربازی، وسایل شن‌بازی، لگو، حلقه‌های هوش، جورچین، عروسک‌های انگشتی و… .

اسباب‌بازی برای خردسالان 3 تا 7 ساله

کودکان مهد‌کودکی و پیش‌دبستانی نسبت به کودکان نوپا دامنه توجه بیشتری دارند. به‌طورمعمول زیاد صحبت می‌کنند و سؤالات زیادی می‌پرسند. آن‌ها دوست دارند بت هم سن و سالان خود بازی کنند، عروسک‌های شخصیت‌های کارتونی، ظروف پلاستیکی بری خاله‌بازی، سه‌چرخه، ابزار‌های باغبانی، اسباب مشاغل مختلف، مثل خیاطی و پرستاری و نجاری، اسباب‌بازی موزیکال مانند پیانو و…

خرید اسباب‌بازی برای فرزند پسر

بهترین اسباب‌بازی جدید برای فرزند پسر، اسباب‌بازی‌هایی هستند که با استفاده از آن فرزندمان بتواند مسئولیت‌هایی که قرار است در آینده قبول کند را تمرین کند، به‌طور‌معمول روحیات پسربچه‌ها از کودک دختر جنگنده‌تر است؛ و به بازی‌های که حالت مسابقه و مبارزه دارند علاقه نشان می‌دهند. تفنگ و سلاح‌های جنگی پلاستیکی، شمشیرهای اسباب‌‌‌بازی، بی‌سیم، اکشن فیگورها، ماشین و هواپیما، میز کار و ابزار کار مشاغل گوناگون و …

خرید اسباب‌بازی جدید برای فرزند دختر

مناسب‌ترین اسباب‌بازی‌ها برای فرزند دختر اسباب‌‌‌بازی است که حس تعامل و همدلی را در کودک پرورش دهد، بازی کودک نقش مهمی در شکل‌گیری خلق‌و‌خو و سلامت روان دارد؛ و به کودک کمک می‌کند تا احساساتش را به‌درستی بروز دهد. عروسک دخترانه مناسب‌ترین اسباب‌بازی برای دختربچه‌هاست و کالسکه و همین‌طور خانه بازی‌ها، خمیربازی و … .

بهترین اسباب‌بازی‌های آموزشی

اسباب‌بازی‌های آموزشی کمک می‌کند تا ذهن کودک پرورش پیدا کند استعداد کودک شما کشف شود و انواع مهارت‌‌های همگانی، ارتباطی، عاطفی، یادگیری او تقویت شود و کودک حل مسئله را بیاموزد و همین‌طور باعث تحرک جسم کودک می‌شود حتماً زمانی که در حال خرید اسباب‌بازی جدید هستید به جنبه آموزشی آن دقت کامل کنید، لگوها، بلوک‌های ساخت‌وساز، ست باغبانی، بازی آموزشی حروف و اعداد و بازی، آموزش رنگ‌ها، اسباب‌بازی‌های معمایی و … .

 

محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌ها

محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌هایی که بیش‌ترین استقبال را در سراسر دنیای می‌شود و حتی برای بزرگ‌سالان هم جذاب است: عروسک باربی، مکعب روبیک، قورباغه سبز کرمیت، کاکتوس موزیکال، عروسک شخصیت‌های کارتونی، باب اسفنجی، بازی فکری منو پولی، کاغذ اوریگامی، قطار کنترلی، خرس تدی، اسباب‌بازی یویو، تفنگ آبی، عروسک‌های نینجا، اسکوتر، دومینو، پازل و … .

اسباب‌بازی‌هایی که برای کودک خوب نیست!

بعضی از اسباب‌بازی‌ها تأثیر خوبی روی کودک نمی‌گذارند و بهتر است از خرید آن‌ها خودداری کنیم گاهی ایمن نیستند و گاهی ممکن است سلامتی کودک را به خطر بیندازد، اسباب‌بازی ‌جدید که باید از آن دوری‌کنید، اسباب‌بازی که از مواد سربی ساخته‌شده، برف شادی، اسباب‌بازی‌هایی که نوک‌تیز دارد مثل نیزه، اسباب‌بازی‌های خشن مثل ماسک‌های ترسناک، اسباب‌بازی با قطعات بسیار ریز و تپلت و … .

بهترین اسباب‌بازی‌های ایرانی

اسباب‌بازی‌های ایرانی با توجه به روحیات و سلیقه‌ی بچه‌های ایران تولید می‌شوند و تولید در داخل باعث می‌شود قیمت این اسباب‌بازی‌ها مقرون‌به‌صرفه باشد. از تولیدات ایرانی در این زمینه می‌توان به پازل‌های ایرانی، بازی فکرآوران و عروسک بچه و بسته باغبانی میشت، عروسک‌های انگشتی اشاره کرد.

سخن پایانی

کودک ما نیاز‌های مختلفی دارد و ما باید برای او حس آرامش و امنیت را فراهم کنیم و کمک کنیم استعداد‌های فرزندمان شکوفا شود که در این راه اسباب‌بازی‌ها کمک بسیاری به ما والدین می‌کنند. ولی درعین‌حال مهم است که اسباب‌بازی خریداری‌شده متناسب باشخصیت‌های کودک، سن، جنسیت فرزندمان باشد. سرگرم‌کننده باشد و به رشد کودک کمک کند.

 چیزی که این وسط مهم نیست قیمت اسباب‌بازی است شما حتی می‌توانید از بعضی پخش عمده پلاستیک باقیمت مناسب تهیه کنید. مهم این است اسباب‌بازی که در اختیار فرزندمان بگذاریم. شما چقدر رشد و پرورش کودکتان برایتان مهم است؟ چقدر برای اسباب‌بازی کودک خود هزینه می‌کنید؟ اسباب‌بازی محبوب فرزند شما چیست؟ و هنگام خرید اسباب‌بازی جدید به چه نکاتی دقت می‌کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *