راهنمای خرید ظروف مخصوص فریزر

راهنمای خرید ظروف مخصوص فریزر

مواد غذایی بسیار حساس هستند و اگر به‌درستی نگه‌داری نشوند شروع به فاسدشدن می‌کنند و سلامت ما را به خطر می‌اندازد، بنابراین برای حفظ سلامت مواد غذایی و جلوگیری از رشد باکتری‌ها باید نکاتی را بدانیم و رعایت کنیم تا هم سلامت مواد غذایی حفظ شود هم برای ما مشکلی ایجاد نکند. یکی از مواردی که حتماً باید دقت کنیم انتخاب ظرفی است که در آن می‌خواهیم مواد غذایی را نگه‌داری و در فریزر بگذاریم این راهنمای خرید کامل است و به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین ظروف بسته‌بندی فریزر را خریداری کنید.

فریز کردن مواد غذایی

این غیرقابل‌انکار است که برخی از غذاهای منجمد طعم یا بافت مشابه غذاهای قبلی خود را حفظ نمی‌کنند؛ اما وقتی عاقلانه انتخاب کنید که چه چیزی را فریز کنید و آن را با استفاده از ظروف و تکنیک‌های مناسب برای حفظ کیفیت بسته‌بندی کنید، هم‌غذای آماده در یخچال دارید هم طعم و بو غذا حفظ می‌شود. انجماد و استفاده از ظروف بسته‌بندی فریز یکی از ساده‌ترین مراحلی است که می‌توانید برای ماندگاری بیشتر مواد اولیه یا غذاهای پخته انجام دهید.

هوا و رطوبت محیط بزرگ‌ترین دشمن غذاهای منجمد هستند، آن‌ها باعث فاسدشدن مواد غذایی در فریزر می‌شوند بسته‌بندی مناسب می‌تواند از این عواقب وحشتناک جلوگیری کند. الیزابت آندرس، متخصص ایمنی مواد غذایی و استاد تغذیه در دانشگاه جورجیا می‌گوید: انواع مختلف [مواد] ازنظر میزان هوا که از خود عبور می‌دهند، متفاوت است.. «.ظروف بدون هوا و همچنین کیسه‌های ضخیم‌تر، فویل بادوام و کاغذ پوشش داده‌شده برای انجماد می‌توانند تفاوت زیادی در کیفیت پس از ذوب ایجاد کنند».

انواع ظروف بسته‌بندی فریز و متد گوناگون بسته‌بندی مواد غذایی

 

ظرف‌های شیشه‌ای

ظروف شیشه‌ای علاوه بر ظاهر زیبا ازنظر شیمیایی خنثی هستند، یعنی هیچ واکنش شیمیایی بین ظرف و غذا رخ نمی‌دهد که این اتفاق منجر به حفظ شدن طعم و مزه غذای می‌کند. از مزیت دیگر ظروف شیشه‌ای این است مواد غذایی بسته‌بندی‌شده طول عمر زیادی خواهند کرد البته این نوع ظروف فریز معایبی هم دارند مثل وزن بالای این جنس محصول، امکان لب پر شدن شیشه و قاطی شدنش با مواد غذایی فقط که در هنگام خرید ظرف شیشه توجه کنید قابل‌استفاده در فریز باشد.

ظرف‌های پلاستیکی

ظروف پلاستیکی مقرون‌به‌صرفه تر از ظروف شیشه هستند و تنوع خیلی خوبی دارند شما می‌توانید از پخش عمده پلاستیک، به قیمت مناسب این ظروف بسته‌بندی را خریداری کنید. این ظروف مقاوم هستند پوسیده نمی‌شود براثر افتادن از دست اتفاقی همچنان حالت خود را از دست نمی‌دهند درمجموع برای نگه‌داری غذا در فریز عالی هستند.

ظروف پلاستیکی بسته­‌بندی داخل یخچال فریزر

کیسه‌های زیپ‌دار

کیسه‌های زیپ‌دار برای بسته‌بندی گوشت، سبزی، نان، میوه یک گزینه فوق‌العاده به شمار می‌روند. جای بسیار کمی را در فریز اشغال می‌کنند؛ و وزنی ندارند و با شست‌وشو مجدد می‌شود از کیسه‌های زیپ‌دار استفاده کرد. این محصول مانند شیشه شفاف است و مواد غذایی داخل این کیسه‌ها کامل قابل‌مشاهده می‌شود. شما می‌توانید این کیسه‌ها را از پلاستیک فروشی ارزان خریداری کنید. حتماً بعد اینکه مواد خوراکی داخل کیسه گذاشتید. با فشار دادن هوای داخل را خارج کنید و بعد زیپ را بکشید.

لفاف بسته‌بندی

لفاف‌ها جلوی فاسدشدن انواع مواد غذایی می‌گیرند؛ و نمی‌گذارند رطوبت در ظرف نفوذ کند و در بازار به‌صورت مات، شفاف، صدفی موجود هستند. شما می‌توانید از لفاف‌هایی که در بازار کاربرد مصرف خانگی دارد مانند فویل برای بسته‌بندی گوشت، ماهی تکیه شده استفاده کنید یا داخل ظروف بسته‌بندی فریز را با لفاف بپوشانید

وکیوم بسته‌بندی خانگی

بسته‌بندی با دستگاه وکیوم به‌طور کامل هوای داخل بسته‌بندی را می‌گیرد و اثری از اکسیژن که باعث فاسدشدن مواد خوراکی می‌شود نمی‌گذارد مواد مختلفی را با این روش می‌توانیم بسته‌بندی کنیم مثل میگو، ژامبون، گوشت چرخ‌کرده، این نوع بسته‌بندی طول عمر ماده خوراکی را بسیار زیاد می‌کند و تازه نگه می‌دارد.

ظروف استیل

ظروف استیل ضدزنگ نیز برای انجماد عالی هستند. می‌توانید از قالب‌های بیسکویت یا سایر ظروف فلزی احیاشده با درب‌های مناسب استفاده کنید یا ظروف فلزی جدیدی را به‌طور خاص برای این منظور خریداری کنید. برخی از ظروف فلزی با درب فلزی و برخی ظروف فلزی قابل آب‌بندی با درب سیلیکونی هستند.

ظروف بسته‌بندی فریز چه ویژگی باید داشته باشد!

ظروفی که استفاده می‌کنید باید مانع ورود آلودگی به مواد خوراکی شود، بو و مزه غذا را تغییر ندهد و از کیفیت لازم برخوردار باشد. استفاده از نایلون فریز و ظروف پلاستیکی که از پلاستیک نامرغوب تولید شدن اصلاً ارزش استفاده ندارد! برای خرید به هرجایی نروید ما به شما بهترین فروشگاه صالح‌آباد را پیشنهاد می‌کنیم.

درب ظروفی که استفاده می‌کنید حتما باید به‌صورت پرس شده و درزی برای عبور جریان هوا نداشته باشد. بهتر است درب قفل‌دار باشد تا به‌صورت اتفاقی غذا از ظرف خارج نشود. ظروف فریزی برای غذای گرم و سرد متفاوت است بعضی از ظروف قابلیت نگه‌داری غذای گرم را ندارند و یا می‌شکنت یا ترکیبات شیمیایی آزاد می‌کند، شما برای راحتی خود می‌توانید از ظروفی استفاده کنید که هم داخل فریزر قابلیت استفاده داشته باشد. هم داخل ماکرویو وبری سرعت کار بلافاصله بعد از خروج از فریزر داخل ماکرویو بگذارید.

آیا ظروف پلاستیکی برای نگهداری غذا بی خطر است؟

بهترین ظروف بسته‌بندی فریزر مخصوص نگهداری سبزی‌ها

کیسه‌های زیپ‌دار برای انجماد سبزی عالی است شما می‌توانید هر مقدار سبزی که لازم دارید را بردارید و بقیه را داخل کیسه بگذارید و مجدد زیپ کیسه را بکشید. همین‌طور ظروف شیشه ایی نشکن که قابلیت بالایی در مقابل سرما دارند به خاطر ظاهر شفافی که دارند گزینه‌ی دیگری است که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 ظرف مخصوص نگهداری گوشت و مرغ

ظروف پلاستیکی پروپیلن که هم قابلیت استفاده در یخ‌زن را دارد هم در ماکرویو، به هنگام خرید دقت ظروف بسته‌بندی فریزر حتماً به پر چسبی که در آن pp درج‌شده باشد دقت کنید. pp نشانه اختصاری ظروف پروپیلن می‌باشد. ظروف شیشه‌ای نشکن با درب ضد هوا هم گزینه دیگری برای بسته‌بندی گوشت و مرغ است ظروف با درب ضد هوا هرگز اجازه ورود بو فریز و هوا را به داخل نمی‌دهد.

ظروف شیشه‌ای برای بسته‌بندی بهتر است یا پلاستیکی

ظروف پلاستیکی می‌توانند مواد شیمیایی را در هنگام یخ‌زدگی آزاد کنند، همان‌طور که وقتی گرم می‌شوند. برای ایمنی بهتر مواد غذایی، شیشه را انتخاب کنید. ظروف شیشه‌ای مناسب در فریزر و یخچال ایمن هستند، به این معنی که در صورت یخ زدن هیچ‌گونه مواد شیمیایی خشن آزاد نمی‌کنند و نشکن هم هستند

چگونه بفهمم استفاده‌شده در فریزر ایمن است؟

آیا ظروف بسته‌بندی فریزر پلاستیکی شما با یک یا دو علامت دانه برف پر دارد؟ اگر دارد این بدان معنی است که این ظرف ایمن است. و شما می‌توانید با خیال راحت هر غذایی را در آن فریز کنید و نگران سلامتی خود نباشید.

چرا نباید هر ظرف شیشه‌ای را فریز کرد؟

فقط درصورتی‌که روی ظرف نوشته‌شده باشد شیشه سکوریت در غیر این صورت، می‌تواند شکسته شود و این جالب نیست. همچنین حتماً به خاطر داشته باشید که مایعات منبسط می‌شوند و به دیواره‌های شیشه فشار وارد می‌کنند، بنابراین همیشه مقداری فضای خالی بگذارید؛ و دقت کنید ظروف بسته‌بندی فریزر شما  حتماً نشکن باشد.

     

سخن پایانی

قبل از اینکه غذا را فریز کنید حتماً آن را خنک‌کنید، غذا را به‌خوبی بپیچید یا در ظروف دربسته قرار دهید، هر چیزی را که منجمد می‌کنید برچسب همراه با تاریخ بسته‌بندی بزنید؛ و قفسه فریز را تا هفتاد درصد پرکنید تا گاهی هوا بین ظروف عبور کند و همین‌طور با توجه به نکاتی که گفتیم ببیند کدام نوع ظروف بسته‌بندی فریزر برای شما مناسب است. شما با چه روشی مواد خوراکی را بسته‌بندی می‌کنید؟ ظروف بسته‌بندی موردعلاقه شما چیست؟ چه نکاتی را برای عمر طولانی مواد غذایی فریز شده رعایت می‌کنید؟ و کدام روش را سالم‌تر می‌دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *