مهم‌ترین ابزارهای آشپزخانه

 

مهم‌ترین ابزارهای آشپزخانه

این‌که آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است بر همه آشکار است. ازین رو ابزارهایی هم که در آشپزخانه وجود دارند خیلی مهم است. در این مقاله قصد معرفی مهم‎ترین ابزارهای آشپزخانه را داریم. اگر قصد خرید برای آشپزخانه خود را دارید، یا اگر نوعروسی هستید که قصد خرید جهیزیه دارید این مقاله را از دست ندهید.

 

ابزارهای آشپزخانه چیست؟

به تک تک وسایلی که در آشپزخانه موجود است و برای طبخ و سرو غذا از آن‌ها استفاده می‌شود، ابزارهای آشپزخانه می‌گویند. اگر یکی از این ابزار ها نباشد به نوعی کار آشپزی برای خانم خانه سخت می‌شود. در ادامه به معرفی مهترین ابزارهای آشپزخانه و همچنین کارکرد آن‌ها می‌پردازیم.

 

ابزارهای آشپزخانه و کارکرد آن‌ها

اگر برای یک منزل نو و خالی بخواهید اثاثیه یا حتی جهیزیه بخرید، باید بدانید که بیش از نیمی از وسایل قابل خرید به آشپزخانه اتلاق می‌شود. از بین اثاثیه آشپزخانه، خیلی‌ها جزو ابزارهای مهم آشپزخانه هستند. مابقی صرفا جهت راحت کردن کار شما طراحی شده است. ما در این مقاله قصد معرفی ابزار های مهم آشپزخانه را داریم.

 

  • سرویس قابلمه و ماهیتابه

وقتی کلمه آشپزخانه را می‌شنوید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد غذا است. برای این‌که بتوانید هرغذایی بپزید، حتی آسان‌ترین و راحت‌ترین غذای موجود مثل نیمرو باید یک قابلمه یا ماهیتابه داشته باشید. ازاین‌رو یکی از مهمترین ابزارهای آشپزخانه سرویس قابلمه و ماهیتابه است. این سرویس در جنس‌های مختلف مس، روی، تفلون و… وجود دارد. ما به شما توصیه می‌کنیم از این میان تنها یک یا دو دست از اجناس مختلف سرویس قابلمه و ماهیتابه را تهیه کنید. و تهیه مابقی اجناس دل‌به‌خواهی است.

  • سرویس چاقو

دومین ابزار از ابزارهای مهم آشپزخانه سرویس کارد وچاقو است. این سرویس شامل پنج عدد چاقو در سایزهای مختلف برای خرد کردن مواد غذایی مختلف مثل سیب‌زمینی، پیاز، مرغ، گوشت و… می‌باشد. علاوه برچاقو این ست دارای یک عدد قیچی آشپزخانه برای برش دادن وسایلی مثل نان و مرغ و ماهی است. از دیگر وسایل این ست یک عدد پوست‌کن است. از این پوست‌کن برای پوست کندن میوه و… استفاده می‌کنند. این ابزار در رنگ‌بندی متنوعی در کیفیت بالا قابل تهیه است.

  • سرویس ملاقه

ازدیگر ابزارهای مهم آشپزخانه سرویس ملاقه است. این سرویس شامل ده عدد ملاقه و کف‌گیر است که برای هم‌زدن غذا، سرو غذا، آب‌کش کردن غذا و … استفاده می‌شود. این سرویس شامل یک عدد هم‌زن دستی نیز می‌باشد که برای هم زدن و آماده کردن موادی مثل کیک یا ژله قابل استفاده است.

  • سرویس چینی

برای پذیرایی از مهمان‌هایی که به منزلتان می‌آیند باید از ظرف‌های مختلفی استفاده کنید. این ظرف‌ها معمولا از جنس چینی هستند. اگر بخواهید این ظرف‌ها را به صورت تکی تهیه کنید، علاوه بر قیمت بالاتر باهم دیگر ست نیستند و جلوه زیبایی ندارند. این سرویس چینی شامل دیس، بشقاب، فنجان؛ نعلبکی، قندان، نمک‌دان، کاسه و … می‌باشد. هرکدام از این وسایل 6عدد، به معنی یک دست است. معمولا این سرویس 98 پارچه است. به این معنی که تعداد کامل این اقلام 98 عدد است.

سرویس بلورجات چی بخریم؟

  • سرویس پذیرایی

امروزه استفاده از ظروف یک دست و مثل هم برای پذیرایی از مهمان‌ها بسیار ترند شده است. این سرویس شامل میوه خوری، شیرینی خوری، آجیل خوری و … است. این سرویس در جنس‌های مختلف قابل تهیه است. از جمله جنس‌های موجود این جنس می‌توان به چوب، برنج، کریستال و … اشاره کرد. که از بین این جنس‌ها هم سرویس چوب یک جنسی است که در حال حاضر بسیار مد است. سرویس پذیرایی نیز یکی از ابزار‌های مهم آشپزخانه است.

  • سرویس پلاستیک

یکی از مهم‌ترین ابزارهای آشپزخانه سرویس پلاستیکی است. این سرویس که در رنگ‌های مختلف و زیبا موجود است برای کارهای مختلف قابل تهیه و استفاده است. این سرویس شامل سطل زباله، جای حبوبات، جای ادویجات، نمکدان، آبکش، سبد و… است. که تقریبا همه این وسایل برای هر خانه‌ای ضروری است.

  • سرویس پارچه‌ای

این سرویس از جمله جنس‌های پارچه‌ای مورد نیاز هر آشپزخانه ای است. اصولا 17 پارچه است. شامل پیش‌بند، دو عدد دستگیره، دو عدد دستگیره فر، نم‌گیر، سه عدد دم کنی و … است. این ست در تنوع فراوان و خاص قابل تهیه است.

  • سرویس پارچ و لیوان

این ست در ادامه ست‌های پذیرایی و سرویس چینی باید تهیه شود. در این ست معمولا شکل پارچ و لیوان باهم ست است. جنس این ست کریستال است. برای پذیرایی از مهمان باید تهیه شود. یکی از ابزار مهم آشپزخانه است، که در پذیرای از مهمان نقش مهمی دارد. هر دست پارچ و لیوان شامل یک عدد پارچ و شش عدد لیوان است. تعداد کلی آن به خودتان بستگی دارد.

  • سرویس نگهداری غذا

برای نگهداری غذا و مواد غذایی از اجناس متفاوتی استفاده می‌شود. اجناسی مثل پلاستیک، استیل و … برای نگهداری مواد غذایی مناسب است. ولی برای نظم‌دادن داخل کابینت و یخچال بیشتر از ظروف پلاستیکی استفاده می‌شود. این ظروف برای غذاهای داغ  زیاد مناسب نیست. این سرویس برای نظم دادن آشپزخانه مناسب است. یکی ازابزارهای مهم آشپزخانه است.

  • سرویس قاشق وچنگال

یکی از ابزارهای مهم آشپزخانه که برای سرو غذا استفاده می‌شود، سرویس قاشق و چنگال است. برای پذیرایی از مهمانان باید از سرویس قاشق چنگالی استفاده کنید که درخور توجه باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم از سرویس قاش چنگال مد شده و ترند شده که باهم ست است استفاده کنید. این سرویس علاوه برقاشق و چنگال شامل کارد و چنگال میوه‌خوری نیز است. پس می‌توان گفت که یک ست اقتصادی است. این ست در رنگ‌های استیل، طلایی و رزگلد موجود است.

  • ماکروویو یا توستر

وسیله‌های برقی هستند که برای درست کردن غذاهای فست‌فودی، کبابی  و… کاربرد دارد. یا برای گرم کردن غذاهایی که سرد شده‌اند و نیاز به گرم‌شدن مجدد دارد می‌توان از این وسیله‌ها استفاده کرد. از کاربرد مهم دیگر این وسیله می‌توان به پخت کیک اشاره کرد. برای این‌که یک کیک خوشمزه بتوانید بپزید نیاز به فر و توستر دارید. ازاین‌رو این وسیله نیز یکی از ابزارهای مهم آشپزخانه به حساب می‌آید.

  • سبزی خردکن

یکی از دغدغه‌های زنان امروزی این است که به دلیل شاغل بودن مواد غذایی را از قبل به حالت نیم‌آماده تهیه کنند تا موقع آشپزی به مشکل برنخورند. حال تصور کنید برای خردکردن مقدار زیاد سبزی چه کار سختی پیش رو دارند. سبزی خردکن با نحوه کار آسان، کار را برای خانم‌های خانه آسان کرده است. پس می‌توان گفت سبزی خردکن نیز یک ابزار مهم آشپزخانه است.

  • غذاساز 11 کاره

همان‌طور که از اسمش پیدا است قابلیت انجام 11 کار را دارد. از جمله این کارها آب‌میوه گیری مرکباتی چون پرتقال، لیمو و سبزیجاتی مثل هویج است. خردکردن و آسیاب کردن موادی چون گردو و حبوبات کار دیگر این دستگاه است. برای خردکردن دیگر دچار مشکل نمی‌شوید اگر این دستگاه را در منزل خود داشته باشید. فایده این دستگاه این است که با انجام یک هزینه صاحب غذاسازی می‌شویک که به جای چند دستگاه برای شما کار می‌کند. همچنین این دستگاه برای صرفه جویی در محل قرار دادن وسایل در کابینت نیز مناسب است.

نکته ابزاری

در کنار همه این ابزارهای مهم آشپزخانه که نام بردیم، به یک دست سرویس برای استفاده شخصی خودتان نیازمندید که بسیار ضروری است. این سرویس شامل تمامی ظروف سرو غذایی که گفتیم می‌شود. و به این منظور تهیه می‌شود که از ناقص شدن ظروف پذیرایی مهمانان جلوگیری کند.

کلام پایانی

از این‌که تا انتهای مقاله مارا همراهی کردید از شما سپاس گذاریم. امیدواریم به نتیجه دلخواه خود رسیده باشید. در پایان از شما عزیزان دعوت می‌کنیم برای تهیه ظروف پلاستیکی خود به سایت پلاستکو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *