راهنمای خرید لوازم ضروری آشپزخانه

 

راهنمای خرید لوازم ضروری آشپزخانه

از مهم‌ترین بخش‌های خانه می‌توان به آشپزخانه اشاره کرد. از آشپزخانه به عنوان قلب خانه نام برده می‌شود و علت آن وجود لوازم‌های ضروری و پرکاربرد در آشپزخانه است. برای این ‌که  لوازم ضروری آشپزخانه را تهیه کنید، نیاز به دانستن اطلاعات کامل در مورد آن لوازم دارید. ما در این مقاله نکات مهم و کاربردی خرید لوازم ضروری آشپزخانه را برای شما بیان می کنیم.

لوازم ضروری آشپزخانه چیست؟

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم آشپزخانه پر از لوازم ضروری و کاربردی برای گذراندن روال یک زندگی است. از یخچال و لباسشویی گرفته تا وسایل برقی که برای پخت‌وپز به ما کمک می کند. برای تهیه این وسایل اگر به صورت تک تک بخواهید اقدام کنید ممکن است که دچار فراموشی شوید و از خرید برخی از این اقلام جا بمانید. ازاین‌رو این وسایل ضروری آشپزخانه را دسته بندی می کنیم. شما می‌توانید روزانه برای خرید یک گروه اقدام کنید تا چیزی از قلم نیفتد. دسته‌بندی لوازم آشپزخانه به شرح زیر است. پس از معرفی دسته‌بندی‌های آشپزی به راهنمایی تهیه آن‌ها می پردازیم.

 

  • لوازم کوچک و ارزان آشپزخانه

این لوازم شامل لوازمی  مانند قیچی، آبکش، ترازو، کاسه و دستمال‌های مختلف آشپزخانه می‌باشد. همان‌طور که  از اسم هر کدام از این وسایل پیدا است، از نظر سایزی بسیار کوچک هستند و به همین دلیل قیمت ارزانی نیز دارند.

نکته به هنگام خرید ست لوازم کوچک و ارزان

برای تهیه این وسایل به ترکیب رنگی آشپزخانه خود توجه کنید و با توجه به رنگ لوازم پرکاربرد آشپزخانه خود یک رنگ را انتخاب کنید. اگر بخواهید می‌توانید این لوازم را هم‌رنگ لوازم برقی بگیرید یا از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب طوسی در کنار رنگ لیمویی فوق‌العاده است.

 

  • لوازم پلاستیکی آشپزخانه

دسته دوم از لوازم ضروری آشپزخانه را لوازم پلاستیکی تشکیل می دهند. لوازم پلاستیکی شامل سینی، تخت برش، سطل زباله، ظرف حبوبات، ظرف ادویه‌جات، نظم‌دهنده‌ها، جارو و خاک انداز می‌باشد. برای تهیه این لوازم می‌توانید به صورت ست یا تکی از پلاسکو فروشی‌ها اقدام به خرید کنید‌. مزیت ست گرفتن این وسایل علاوه‌بر شیک‌بودن آشپزخانه شما، قیمت پایین‌تر آن نیز است.

نکته هنگام خرید لوازم پلاستیکی

هنگام خرید لوازم پلاستیکی به کیفیت آن‌ها توجه کنید. برخی از تولیدی‌ها از پلاستیک ذوب شده برای تهیه ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنند. این جنس از پلاستیک بسیار خطرناک است و برای سلامتی ضرر دارد. نکته دیگر برای خرید ظروف پلاستیکی بو ندادن آن است. بعضی از جنس‌های ضعیف پلاستیک بوی بدی می‌دهند و برای استفاده در خانه مناسب نیستند. این ست‌ها در رنگ‌های مختلف از جمله سفید، طوسی، قرمز، آبی و… موجودند. رنگ‌های پاستیلی این ظروف امروزه نظر علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است.

خرید عمده‌ی لوازم پلاستیکی آشپزخانه

 

  • لوازم پخت و پز آشپزخانه

گروه دیگر از لوازم ضروری آشپزخانه، لوازم پخت‌وپز مانند قابلمه، ماهیتابه وسرویس ملاقه می‌باشد. قابلمه‌ها را در جنس‌های  مختلف چودن، استیل، مس و روی می‌توانید تهیه کنید.این سرویس‌ها از سایز بزرگ تا سایز کوچک بنا به تعداد افرادی که در خانه هستند قابل تهیه ‌کردن و استفاده هستند.

نکته هنگام خرید لوازم پخت‌وپز

هنگام خرید قابلمه به کیفیت آن دقت کنید. قابلمه‌های گرانیتی با لایه زیرین نچسب از بهترین نوع قابلمه هستند. انواع دیگر قابلمه دارای ایراداتی است. به عنوان مثال قابلمه‌های استیل لکه را به خودت جذب می‌کند. یا قابلمه‌های رویی پس از مدتی اتفاده کیفیت اولیه خود را از ست می‌دهد. ظروف مسی از نظر پخت غذا و سرعت غذا بسیار مناسب است اما باید به این موضوع دقت کنید که ممکن است در برابر برخی از مواد واکنش نشان دهد و مس اضافی وارد بدنتان شود که امکان رسوب در کبد وجود دارد و برای سلامتی خطرناک است. هر سرویس قابلمه معمولا شامل یک عدد ماهیتابه نیز می‌باشد. یا به‌صورت جدا می‌توانید سرویس ماهیتابه را در سایزبندی مختلف تهیه کنید.

 

  • لوازم پخت کیک و پخت شیرینی آشپزخانه

معمولا هر خانم خانه‌دار علاوه بر آشپزی به دنبال یادگیری پخت انواع کیک و دسر برای عصرانه و مصارف در دورهمی ها است تا رنگ و بوی این شیرینی‌ها را در خانه خود نیز حس کند. ازاین‌رو به تهیه انواع قالب، فرچه، لیسک، انواع قالب‌های شکلی برای برش کیک و غیره می پردازد‌.

نکته هنگام خرید لوازم کیک و شیرینی پزی

از جمله وسایل ضروری آشپزخانه لوازم کیک و شیرینی است. برای تهیه این لوازم سلیقه حرف اول را می‌زند. مثلا انتخاب قالب کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به مدل کیکی که می‌خواهید بپزید دارد. البته به شما توصیه میکنیم برای راحتی کار درآوردن کیک از قالب‌های کمربنددار استفاده کنید. وسیله مهم دیگر همزن است. همزن‌های کاسه‌دار از بهترین و کاربردی‌ترین نوع هم‌زن است. این هم‌زن برقی است و از خود دارای کاسه برای حل گرفتن مایع کیک است. البته نوع دستی و بدون کاسه هم‌زن نیز موجود است که می‌توانید انتخاب کنید. ابزار پخت کیک را نیز در پلاسکو فروشی‌ها می‌توانید تهیه کنید.

 

  •  لوازم نظم دهنده آشپزخانه

اگر مواد غذایی و خوراکی را در کابینت یا یخچال با پلاستیک بگذارید؛ علاوه بر خرابی مواد غذایی، آشپزخانه بی نظمی خواهید داشت. برای برطرف‌شدن این مشکل از نوعی ظروف پلاستیکی استفاده می‌کنیم که به آن نظم‌دهنده می‌گویند. این ظروف مناسب یخچال و کابینت است و مواد غذایی مانند تخم مرغ، میوه، حبوبات و … را در خود جای می‌دهد.

نکته به هنگام خرید نظم‌دهنده

هنگام خرید نظم‌دهنده به جنس آن توجه کنید تا از پلاستیک بی‌کیفیت نباشد. همچنین سعی کنید این ظرف‌ها را یک شکل بخرید تا فضای کابینت و یخچال شما را قشنگ کند. برای بطری‌های موجود در یخچال هم می‌توانید نظم‌دهنده مخصوص بطری بگیرید.

 

  • لوازم پذیرایی آشپزخانه

برای پذیرایی از مهمان‌ها از لوازم پذیرایی استفاده کنید. از جمله لوازم پذیرایی می توان به شکلات‌خوری، شیرینی‌خوری، آجیل‌خوری، ظرف سرو غذا و همچنین استکان‌ها و لیوان‌ها اشاره کرد.

نکته به هنگام خرید لوازم پذیرایی

اگر قصد خرید لوازم پذیرایی را دارید به این نکته توجه کنید که بهتر است این لوازم را به‌صورت ست تهیه کنید، تا از هزینه اضافی خودداری شود. این ظروف را می‌تواید در جنس‌های مختلف شیشه‌ای، سرامیکی، یونیک و برنج تهیه کنید. شما می‌توانید در هر مدلی که بخواهید این ظروف را تهیه کنید. در این ست استکان‌ها و لیوان‌ها از جنس کریستال می‌باشد. خاصیت کریستال در این است که در برابر ضربه می‌شکند. پس بهتر است کریستال با کیفیت تهیه کنید تا دوام آن بیشتر شود.

 

  • لوازم برقی آشپزخانه

آشپزخانه شامل لوازم برقی زیادی از جمله یخچال، ماکروویو، لباسشویی، ظرفشویی می‌باشد. هر آشپزخانه لوازم برقی کوچک مانند چرخ‌گوشت، آبمیوه‌گیری، چای‌ساز، پلوپز، مخلوط کن و غیره نیز دارد. از جمله لوازم ضروری آشپزخانه لوازم برقی هستند. نگهداری مواد، شستن لباس و ظرف، تهیه مواد اولیه غذا، مخلوط ‌کردن و آسیاب‌کردن موادغذایی از جمله کارهایی است که وسایل برقی انجام می‌دهند.

نکته هنگام خرید لوازم برقی

وقتی به فروشگاه لوازم برقی پا می‌گذارید در نگاه اول تمامی لوازم یک شکل هستند. اما قطعا این حدس اشتباه است. لوازم برقی در مارک‌های معتبری قابل تهیه کردن هستند که هرکدام بنابر شرکت تولیدکننده از قدرت موتور متفاوتی برخوردار است. اختلاف دیگر شرکت‌ها در قطعات تولید شده آن است. این مورد اهمیت خاصی دارد؛ زیرا در صورت خرابی دستگاه برقی، تعمیر آن فقط در شرایطی قابل انجام است که قطعه خراب شده در داخل کشور موجود باشد. این قطعات برقی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید تا بتوانید از خدمات پس از فروش این دستگاه‌ها استفاده کنید.

 

کلام نهایی

اگر قصد خرید لوازم ضروری آشپزخانه را دارید به هیچ عنوان  بدون اطلاع اولیه دست به خرید نزنید. زیرا قطعا باعث ضرر شما می‌شود. اگر قصد خرید لوازم پلاستیکی برای آشپزخانه خود  دارید می‌توانید سایت پلاستکو را برای خرید انتخاب کنید، تا یک خرید آسان و بی دغدغه داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *