راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه

راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه

بانوان حساسیت بخصوصی برای دکور خانه و ظروف آشپزخانه و پذیرایی از میهمان به خرج می‌دهند. عروس خانم‌ها هم بسیار به این موضوع اهمیت می‌دهند. ظروف بلور و کریستال با درخشش خاص خود به زیباتر دیده شدن دکور خانه و آشپزخانه کمک زیادی می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین اعضای آن هستند. بنابراین ما در اینجا راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه را برای شما آورده‌ایم.

تعریف بلور

قبل از پرداختن به راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه، ابتدا بلور را تعریف می‌کنیم. بلور شیشه‌ای است که در تولید آن کمتر از 24 درصد اکسید سرب به‌کاررفته است. بلور در دمایی حدود 300 تا 400 درجه سانتی‌گراد تولید می‌شود. بلور به خاطر نحوه‌ی تولیدش، سبک‌تر از کریستال است. اما درعین‌حال بلور از کریستال درخشندگی کمتری دارد. این تفاوت در درصد اکسید سرب به‌کاررفته در آن‌ها و درجه حرارت، باعث ایجاد ویژگی‌های متفاوتی می‌شود که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

مزایای ظروف بلور

ظروف شیشه‌ای و ازجمله ظروف بلور، به لحاظ حفظ سلامتی ظروف مطلوبی هستند. بنابراین برای استفاده روزانه و برای پخت و نگهداری مواد غذایی ظروف دلخواهی می‌باشند. همچنین ظرافت و امکان ایجاد طراحی‌های ظریف و زیبا بر روی این ظروف، باعث می‌شود که آن‌ها خواهان زیادی مخصوصاً بین عروس‌ها داشته باشند. بنابراین ما راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه را برای شما تهیه‌ایم. ما در بهترین فروشگاه صالح‌آباد منتظر شما هستیم.

بلور و کریستال

معمولاً درخشندگی بیشتر کریستال‌ها را  تفاوت بلور و کریستال در نظر می‌گیرند. اما تفاوت آن‌ها بیشتر از آن است. در کریستال‌ها اکسید سرب به کار می‌رود که باعث سنگین‌تر شدن این ظروف نسبت به بلورها می‌شود. همچنین برای نگهداری طولانی‌مدت غذا خوب نیست و می‌تواند برای سلامتی مضر باشد. اما این ظروف هم به خاطر تراش‌های ظریفی که به آن داده می‌شود و هم داشتن حالت منشوری و شکست نور در آن جلوه فوق‌العاده زیبایی دارد. کریستال‌ها سنگین‌تر و گران‌تر از بلورها هستند و بیشتر جنبه‌ی تزیینی دارند. بلورها علاوه بر جنبه تزیینی به خاطر زیبایی خاصشان، به دلیل نداشتن اکسید سرب و سبکی، استفاده بیشتری می‌توان از آن‌ها کرد.

هنگامی‌که به کریستال ضربه کوچکی بزنیم یک زنگ طنین‌انداز می‌شنویم که به دلیل وجود اکسید سرب در این ظروف است. بلورها دارای برش‌های تیز هستند درحالی‌که کریستال‌ها صیقلی و گرد می‌باشند و دقیق برش می‌خورند. همچنین ظروف کریستال نسبت به ظروف بلور از لبه‌های ضخیم‌تری برخوردار هستند.

کریستال مقاوم‌تر از بلور است. بلورها برای حفظ استحکام خود نیاز به ضخامت بیشتر دارند درحالی‌که کریستالها در عین حفظ استحکام خود می‌توانند نازک‌تر ساخته شوند. بلور نسبت به بلوره شفاف‌تر است و مواد غذایی داخلش راحت‌تر دیده می‌شود. اما شکست نور در کریستال‌ها، جلوه زیباتری به آن‌ها می‌دهد. ما پیشنهاد می‌دهیم برای شروع زندگی مشترک خود، از این راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه استفاده کنید.

 انواع ظروف مناسب مایکروفر

 بلور باکیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟

ما در راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه سه مشخصه‌ای که با آن می‌توانید بلور اصل را تشخیص دهید بیان خواهیم کرد. اول اینکه گاهی در ساخت شیشه و بلورجات ممکن است حبا‌ب‌هایی در آن ایجاد شود که بلور اصل آن را ندارد. دوم آن‌که بلور اصل برخلاف کریستال که صیقلی است، برش‌های تیز دارد و کمتر صیقلی است. سومین مشخصه‌ای آن داشتن لبه‌های کلفت برای ایجاد مقاومت بالاست. برای تهیه بلور باکیفیت به بهترین فروشگاه صالح‌آباد سر بزنید.

بهترین برندهای بلورجات

در گام‌های نخست راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه، درباره برندهای موجود در بازار میگوییم. چراکه برند بلور نشان‌دهنده کیفیت آن است. در اینجا چند برند مشهور را ذکر می‌کنیم که امیدواریم برای شما مفید باشد؛ سرویس پذیرایی الیزاموری، سرویس ظروف پذیرایی لومینارک، ظروف پذیرایی پاشا باغچه، ظروف پذیرایی سیلیکا. برای تهیه ظروف موردنظر خود به بهترین فروشگاه صالح‌آباد سر بزنید.

انواع ظروف بلور

بلورجات در انواع، شکل‌ها و برای استفاده‌های متنوع ساخته‌شده است. ازجمله می‌توان به بلورهای ساده، بلورهای طرح دار، بلورهای تراش‌دار و بلورهای بدون تراش، بلورهای رنگی، بلورهایی با لبه‌های کارشده طلایی، نقره‌ای و کروم، آرکوپال و پیرکس اشاره کرد. این ظروف برای استفاده‌های مختلفی در آشپزخانه مانند سرویس‌های لیوان و پارچ، سرویس لیوان و فنجان، انواع سرویس‌های پذیرایی، سرویس غذاخوری، سرویس چای‌خوری، ظروف تزئینی و دیگر کاربردها موجود هستند. 

همچنین ظروف بلور را می‌توان به دو نوع پایه‌دار و بدون پایه تقسیم‌بندی کرد. ظروف پایه‌دار بیشتر برای پذیرایی و دکور هستند مانند ظروف شیرینی‌خوری، میوه‌خوری، آجیل‌خوری و غیره استفاده می‌شود. این ظروف به خاطر سنگین‌تر بودن باید بااحتیاط بیشتری حمل شوند.

از طرف دیگر ظروف بدون پایه برای مصارف روزانه و دم‌دستی کارایی بیشتری دارند. این ظروف در انواع لیوان‌ها، فنجان‌ها، کاسه‌ها، بشقاب‌ها، ظروف پخت‌وپز و نگهداری غذا و دیگر ظروف آشپزخانه استفاده می-شوند. با ما در راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه همراه باشید.

نحوه شست‌وشو و نگهداری

یکی از نکات راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه، نحوه شست‌وشو و نگهداری ظروف بلور است. برای حفظ زیبایی و درخشندگی ظروف بلور، بهتر است نکاتی را درباره آن¬ها رعایت کنیم. به‌طور مثال آن‌ها را با آب ولرم بشویید و برای شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی قرار ندهید. و در صورت شستن این ظروف با آب داغ بهتر است آب را در انتهای ظرف نریزید بلکه ابتدا دیواره‌ها را خیس کنید تا آسیبی به ظرف شما نرسد.

نحوه‌ی نگهداری بلورجات

اگر در لبه ظرف شما بریدگی یا ناصافی کوچکی ایجادشده است، برای از بین بردن آن می‌توانید از سنباده استفاده کنید. اگر روی ظرف بلور شما خش افتاده است، می‌توانید از خمیردندان برای از بین بردن خش و صیقل دادن به ظرف استفاده کنید.

 اگر ظروف شما شفافیت خود را ازدست‌داده است، می‌توانید با لیموترش به‌راحتی آن‌ها را تمیز کنید. برای این کار یک لیموترش را از وسط نصف کنید و به ظرف خود بکشید و سپس از آن با آب نسبتاً ولرم شست‌وشو دهید تا دوباره شاهد شفافیت و درخشندگی ظروف خود باشید.

راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه

تا به اینجا در راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه نکاتی را بیان کرده‌ایم. به‌طور مثال تشخیص بلور باکیفیت، نمانام‌های بلورجات و نحوه شست و شوی آن‌ها را در بخش‌های مرور کرده‌ایم. و پیشنهاد داده¬ایم برای خرید بهتر به بهترین فروشگاه صالح‌آباد مراجعه کنید. در اینجا به ادامه نکات راهنمای خرید بلورجات برای جهیزیه می‌پردازیم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظروف بلور، درخشندگی و شفافیت آن‌هاست. این ویژگی نشان‌دهنده کیفیت این ظروف است. همان‌طور که قبلاً گفتیم، ماشین ظرف‌شویی می‌تواند درخشندگی این ظروف را از بین ببرد. بنابراین باید در هنگام خرید به کیفیت بالای ظروف بلور دقت کنید. ظروفی که قابلیت شست‌وشو در ماشین ظرف‌شویی را نیز داشته باشند. تا سرویس‌های بلورتان زود درخشندگی و جلوه‌اش را از دست ندهد. البته همان‌طور که قبلاً  گفته شد، می‌توان تا حدی این شفافیت را برگرداند.

نتیجه

زوج‌ها برای خرید جهیزیه دقت فراوانی در انتخاب ظروف و لوازم می‌کنند. برای تهیه ظروف و لوازم موردنظر خود به نکات مختلفی باید توجه کنید. ازجمله مواردی که برای خرید ظروف بلور باید به آن دقت کنید، اصل بودن بلور، کیفیت بلور، استحکام بلور، قابل شست‌وشو بودن آن است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بلورها شفافیت و درخشندگی آن‌هاست که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید. اهمیت این ظروف در زیباتر کردن آشپزخانه و ظروف پذیرایی است. برای خرید بهتر، پیشنهاد می¬کنیم به بهترین فروشگاه صالح‌آباد مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *