انتخاب رنگ مناسب وسایل آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب وسایل آشپزخانه

یک خانم خانه‌دار بیش‌تر وقت خود را در آشپزخانه صرف پخت‌وپز و آشپزی و همچنین سرو غذا می‌کند. به همین دلیل باید محیطی در آشپزخانه ایجاد کند تا در این مدت زیادی که در آشپزخانه حضور دارد، علاوه بر این‌که دچار دل‌زدگی نشود از این محل آرامش هم بگیرد تا بتواند به بهترین شکل کارهای روزمره خود را انجام دهد. این اتفاق زمانی می‌افتد که رنگ آشپزخانه باب میل سلیقه خانم باشد و پس از مدتی تکراری نشود. در این مقاله به شما برای تصمیم بهتر در خصوص رنگ مناسب وسیله آشپزخانه کمک می‌کنیم.

ضروری‌ترین لوازم آشپزخانه

نکات مهم در انتخاب رنگ مناسب وسایل آشپزخانه

در هر آشپزخانه تمام اقلام ضروری برای گذراندن یک زندگی وجود دارد. از یخچال، لباسشویی گرفته تا وسایل برقی همگی در آشپزخانه وجود دارند. ازاین‌رو باید این وسایل به‌گونه‌ای انتخاب شود که هارمونی زیبایی به آشپزخانه بدهد. برای تصمیم‌گیری در خصوص رنگ مناسب وسایل آشپزخانه باید به نکات زیر توجه کنید.

  • اندازه آشپزخانه

امروزه با آپارتمانی شدن خانه‌ها، فضای کمی سهم آشپزخانه می‌شود. البته همه چیز به زیربنای خانه مربوط می‌شود. اما اگر از آن گروهی هستید که فضای آشپزخانه شما کوچک است، از رنگ‌های روشن مانند سفید در آشپزخانه خود استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما دل‌باز دیده شود.

 

  • رنگ کابینت‌ها

هنگام انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه، به رنگ کابینت‌های خانه خود توجه کنید. می‌توانید رنگ وسایل را با رنگ کابینت و کانتر ست کنید. برای ست کردن کابینت با وسایل آشپزخانه الویت انتخاب رنگ‌های خنثی است. یا این که رنگ‌های مکمل و متضاد رنگ کابینت را انتخاب کنید. به طور مثال اگر رنگ کابینت خانه شما چوبی است، می‌توانید از رنگ استیل برای لوازم ضروری منزل خود استفاده کنید.

 

  • طول عمر لوازم ضروری

هنگام خرید شاید هیچ‌وقت به طول عمر و ماندگاری وسایل فکر نکنید. اما این یک اصل مهم در خرید وسایل با رنگ ست است. به این منظور باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که همیشه در بازار موجود هستند تا در صورت خرابی یکی از وسایل، ست آشپزخانه شما به هم نریزد.

 

  • نور آشپزخانه

نور آشپزخانه تأثیر زیادی در بزرگ‌تر یا کوچک‌تر دیده‌شدن فضای آشپزخانه دارد. اگر نور آشپزخانه شما کم است یا رنگ‌های تیره را از گزینه انتخابی خود حذف کنید و یا اینکه نور آشپزخانه خود را زیاد‌تر کنید.

 

  • رنگ کاشی و سرامیک

رنگ وسایل ضروری آشپزخانه باید با رنگ کاشی و سرامیک شما هم‌خوانی داشته باشد. در غیر این صورت آشپزخانه شما دچار ناهماهنگی می‌شود و از نظر دید فردی صورت خوشایندی ندارد.

سرویس پلاستیکی چه رنگی بخریم؟

آیا می‌توان از وسایل ضروری رنگی در آشپزخانه خود استفاده کرد؟

در پاسخ این سؤال باید به شما بگوییم استفاده از رنگ‌های اصلی در ترکیب آشپزخانه زیاد صورت خوشی ندارد و ما به شما این رنگ‌ها را توصیه نمی‌کنیم. امروزه رنگ‌های کلاسیک و خنثی طرف‌داران بیش‌تری در انتخاب رنگ دارد؛ اما اگر سلیقه شما استفاده از رنگ‌های روشن است به نکات زیر توجه کنید و سپس به تهیه اقلام ضروری آشپزخانه با این رنگ‌ها بپردازید.

  • رنگ‌های اصلی پس از مدتی زیبایی خود را از دست می‌دهد و تکراری می‌شود. برای این‌که زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید، باید از رنگ‌هایی استفاده کنید که برای شما تکراری نباشد. اما خصوصیات رنگ‌های اصلی مانند رنگ قرمز و آبی این است که پس از مدتی استفاده تکراری می‌شوند و دل را می‌زنند. اما اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و زودبه‌زود می‌توانید وسایل منزل خود را عوض کنید می‌توانید برای تنوع این رنگ‌ها را انتخاب کنید.

 

  • فراوانی وسایل ضروری آشپزخانه با رنگ‌های اصلی بسیار کم است. ازآنجایی‌که اکثر لوازم آشپزخانه برقی هستند، میزان سالم ماندن آن‌ها متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به‌طورکلی این وسایل زود از کار می‌افتد. در صورت بروز این مشکل شما باید به فکر وسیله جایگزین باشید. پیداکردن مجدد این وسیله با همان رنگ قبلی که در بازار کمیاب است، بسیار خسته‌کننده است و در صورت پیدانشدن نیز آشپزخانه شما دچار پراکندگی رنگی می‌شود.

 

  • وسایل آشپزخانه رنگی به علت کمیاب‌بودن از نظر قیمتی گران‌تر از رنگ‌های پرتکرار هستند. برای خرید این طیف از رنگ‌ها باید از نظر مالی بیش‌تر هزینه کنید.

 

نکته: هنگام استفاده از وسایل رنگی در لوازم آشپزخانه حتماً از رنگ‌های مکمل آن‌ها نیز استفاده کنید تا زیبایی این رنگ‌ها بیش‌تر خود را نشان دهد. به‌عنوان‌مثال می‌توانید از گل‌های زینتی در آشپزخانه استفاده کنید. از گلدان‌های رنگی برای زیبایی فضای آشپزخانه بهره‌مند شوید.

 

رنگ‌های ترند وسایل ضروری آشپزخانه

امروزه یک‌سری از رنگ‌ها در دنیای لوازم ضروری آشپزخانه ترند شده است. بیشتر این رنگ‌ها از طیف رنگ‌های خنثی هستند. در ادامه به بیان این رنگ‌ها و نحوه ست‌کردن آن‌ها می‌پردازیم.

 

  • لوازم ضروری آشپزخانه با رنگ مشکی

مشکی رنگ شیکی است که امروزه طرف‌داران زیادی در دنیای لوازم‌خانگی دارد. از خصوصیات رنگ مشکی این است که رنگی خنثی است و به‌راحتی می‌توانید آن را در کنار رنگ‌های دیگر است کنید. اگر کابینت منزل شما سفید است استفاده از رنگ مشکی یک ترکیب چشم‌نواز و زیبا برای آشپزخانه شما می‌سازد. در کنار رنگ‌های دیگر کابینت نیز می‌توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید. البته از کنار هم قراردادن چند وسیله با رنگ مشکی خودداری کنید؛ زیرا جو آن قسمت خانه شما را سنگین می‌کند. مشکی انتخاب بی‌پروا برای کسانی است که آشپزخانه بزرگی دارند.

مشکل استفاده از رنگ مشکی

مشکل رنگ مشکی این است که لکه را به خود جذب می‌کند و جای دست به‌سرعت روی این رنگ از لوازم باقی می‌ماند. خصوصاً در خانه‌هایی که فرزند کوچک دارند این مشکل بیش‌تر رخ می‌دهد و به‌صورت مداوم نیاز به تمیزکاری دارد. اما نگران نباشید اگر جزو علاقه‌مندان به این رنگ هستید، با انتخاب رنگ مشکی مات دیگر این مشکل را نخواهید داشت و به‌راحتی می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. ترکیب رنگ مشکی با خاکستری نیز یک انتخاب جذابی است.

 

  • لوازم ضروری آشپزخانه با رنگ سفید

رنگ سفید نیز رنگ پرتکرار در انتخاب لوازم ضروری آشپزخانه است. اگر رنگ کابینت‌های شما تیره است می‌توانید از سفید برای زیباتر شدن جلوه آشپزخانه خود استفاده کنید. البته انتخاب رنگ سفید در کنار کابینت‌های سفید بسیار ساده و درعین‌حال شیک است. مزیتی که رنگ سفید براق در مقایسه با رنگ‌های دیگر موجود دارد این است که هیچ‌گونه کثیفی و آلودگی را نشان نمی‌دهد. ازاین‌رو مورد انتخاب خیلی‌ها قرار می‌گیرد. علاوه‌برآن سفید رنگی است که تکراری نمی‌شود و جزو رنگ‌های همیشه ترند قرار دارد. این رنگ علاوه بر آشپزخانه‌های بزرگ برای انتخاب در آشپزخانه‌های کوچک نیز یک انتخاب مناسب است.

 

  • لوازم ضروری آشپزخانه با رنگ استیل

رنگ استیل یا خاکستری یک‌رنگ شیک و پرتنوع در مورد لوازم ضروری آشپزخانه است. خیلی‌ها علاقه‌ای به رنگ سفید و مشکی ندارند و به دنبال رنگ خنثی دیگری هستند. پیشنهاد ما به این افراد رنگ خاکستری است. می‌توانید این رنگ را در کنار هر رنگ دیگری از کابینت ست کنید. اما ترکیب رنگ استیل در کنار سفید بسیار فوق‌العاده و زیبا است. برای کابینت‌های چوبی نیز رنگ استیل بهترین گزینه است. این رنگ هم مانند رنگ مشکی اثر انگشت را به‌خوبی نشان می‌دهد و به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها در انتخاب این رنگ تردید می‌کنند. اما نگران این موضوع نباشید رنگ استیل مات این مشکل را به راحتی حل می‌کند و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی رنگ محبوبتان را انتخاب کنید.

 

کلام پایانی

اگر به دنبال رنگ شیک برای لوازم ضروری آشپزخانه منزلتان هستید، می‌توانید از رنگ‌هایی که نام بردیم استفاده کنید. برای زیباتر شدن آشپزخانه‌تان می‌توانید سرویس پلاستیکی منزل خود را نیز با این رنگ‌ها ست کنید. برای خرید این لوازم از تنوع سایت پلاستکو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *