بهترین ظرف غذا کودک

 

بهترین ظروف غذا کودک

زمانی که کودک به سن شش ماهگی می‌رسد شروع به غذا خوردن می‌کند و می‌تواند سایر مواد خوراکی را در کنار شیر مادر بخورد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عواملی که هر پدر و مادری باید به آن توجه کنند سلامت کودک است. داشتن بهترین ظرف غذا کودک می‌تواند این سلامتی را برای کودکان تضمین کند. ظروف مناسب برای کودکان ویژگی‌هایی دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

ویژگی بهترین ظروف غذا کودک

انواع مختلفی از ظروف کودک وجود دارد. این ظروف از چندین تکه تشکیل شده است که شامل: بشقاب مخصوص غذا، بشقاب میوه، لیوان، پیاله،  نعلبکی و قاشق و چنگال ست می‌باشد. یکی از ویژگی‌های ظرف غذای کودک، ایجاد یادگیری برای کودکان است. ظروف مناسب برای کودکان، باید طوری طراحی شوند، که کودک بتواند خودش به راحتی از آن استفاده کند

گاهی اوقات کودکان، غذای خود را اضافه می‌آورند. بهترین  ظرف غذا، ستی است که تحمل حرارت را داشته باشد. این قابلیت، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، غذای کودک را در ماکروویو گرم کنید.

ویژگی دیگر بهترین ظرف غذا کودک، داشتن رنگبندی جذاب و متفاوت است. اکثر کودکان جذب رنگ‌های شاد می‌شوند. بنابراین بهتر است از ظروفی استفاده کنید که رنگ‌های شادی در آن به کار رفته باشد. این ظروف باعث باز شدن اشتهای کودک می‌شود.

 سلامت کودکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.ظرف غذای کودکان باید از نظر بهداشتی کاملاً تأیید شده باشد.  ظرف غذای کودکان، اکثرا از جنس  پلاستیک هستند و برای ساخت آن‌ها، مواد شیمیایی مختلفی به کار رفته است. نداشتن تایدییه مناسب بهداشتی، ممکن است باعث مسمومیت کودک شود.

ویژگی دیگری که حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنیم این است که، کودکان وقتی رشد می‌کنند، مقدار بیشتری غذا نیاز دارند. بنابراین باید به تناسب سن آن‌ها، بهترین ظرف غذا کودک را تهیه کنیم.

برندهای ظرف غذای کودک

برندها و مارک‌های مختلفی برای ظرف غذای کودک وجود دارد. از مهم‌ترین این برندها را می‌توان: هی اور شی، برند رووکو، برند سیکو، برند بامبو و…. نام برد. هر کدام از این برندها، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. تمامی این برندها از ست‌های جذاب و شکیلی طراحی شده است که کودکان را به خوردن غذا ترغیب می‌کند.

انواع ظرف غذای کودک

ظرف غذای سیلیکونی

 یکی از بهترین ظرف غذا کودک، ظروف سیلیکونی است. برای ساخت این ظرف از مواد پلاستیکی استفاده نشده و خطری را برای کودک به دنبال ندارد. همچنین در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از این ظرف در بازار یافت می‌شود. جنس ظروف سیلیکونی، به گونه ای است که نمی‌شکند و همچنین در برابر بو غذا و لکه غذا مقاومت بسیار بالایی دارد. از این ظرف می‌توانید در ماکروویو، گاز، ماشین ظرفشویی نیز استفاده کنید. این ظرف در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی می‌توان یافت.

ظرف غذای بامبو

ظرف غذای بامبو کودک، از بهترین ظرف غذای کودک محسوب می‌شود. این ظروف، همانند ظروف سیلیکونی دارای ویژگی‌هایی است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به : سازگار بودن با محیط زیر و قابلیت تجزیه پذیری، بسیار راحت و سبک است و کودک می‌توان به راحتی آن را جابه جا کند. در ساخت این ظروف از هیچ‌گونه مواد پلاستیکی و شیمیایی استفاده نشده به همین دلیل جزو بهترین ظروف محسوب می‌شود. ظروف بامبو، به نسبت دیگر ظروف مخصوص کودک، قیمت بسیار مناسبی هم دارد و به راحتی در بازار یافت می‌شود.

ظرف غذای پلاستیکی

یکی از ظروفی که بیشتر پدر و مادرها فکر می‌کنند ظرف مناسبی برای کودک است، ظروف پلاستیکی می‌باشد. درست است این ظروف، طرح و رنگ‌های متنوعی دارد که ممکن است کودک از خوردن غذا در آن، لذت ببرند اما به دلیل داشتن مواد مضر و خطرناک، برای کودکان مناسب نیست.

کدام ظرف یا قابلمه برای پخت غذای کودک مناسب نیست؟

معمولاً برای پخت غذای کودکان، از ظروف یا قابلمه مسی و استیل استفاده می‌کنند. اما باید به شما بگویم، ظروف مسی و استیل، یون‌های خود را در اثر حرارت آزاد می‌کند. در بسیاری از موارد، بدن کودک توانایی دفع این یون را ندارد بنابراین، این ظروف نامناسب‌ترین ظروف برای پخت غذا هستند.

همچنین ظروف تفلون نیز به دلیل خراشیدگی که در سطح آن ایجاد می‌شود، نه‌تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان هم ناسالم و سرطان‌زا هستند. بهترین ظرف غذا کودک، ظرف سرامیکی هستند.

سالم‌ترین ظروفی که می‌توانید برای پخت غذا کودک از آن استفاده کنید

ظروف شیشه‌ای و پیرکس

اگر ظروف شیشه‌ای و پیرکس، باکیفیت باشد، مناسب‌ترین ظرف برای پخت غذا است. زیرا این ظروف ظرفیت گرمایی بسیار بالایی دارند و می‌توانند در برابر حرارت از خود مقاومت نشان دهند. همچنین شما می‌توانید برای متد طولانی غذا را داخل ظروف شیشه‌ای یا پیرکس نگهداری کنید. بنابراین این ظروف، بهترین ظرف غذا کودک است.

ظروف تفلون

بعد از ظروف پیرکس، بهترین ظرف غذا کودک، ظروف تفلون هستند. در صورتی که لایه سطحی ظروف تفلون دچار خراش نشده باشد، برای کودکان بسیار مناسب است. برای پخت غذای کاملاً مرغوب و باکیفیت برای کودکان دلبندتان، بهتر است از ظروف تفلون استفاده کنید و اطمینان کاملاً را می‌توانید داشته باشید.

قابلمه استیل

در مورد ظروف استیل باید بگویم، این ظروف به دلیل نداشتن یک لایه محافظت کننده جهت جلوگیری از چسبیدن غذا، کمترین مواد شیمیایی را وارد غذا می‌کنند. که این مسئله بسیار مهمی است. از قابلیت دیگر ظروف استیل شستشوی راحت آن است. استیل به راحتی با مواد شوینده تمیز می‌شود و برخلاف سایر ظروف به راحتی براق و تمیز می‌شود.

چه اسباب‌بازی‌هایی برای کودکمان بخریم؟

نحوه نگهداری ظروف مناسب کودک چگونه است؟

یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید به آن توجه کنیم، نحوه نگهداری صحیح از ظروف است.  شستشوی ظرف غذای کودکان به دلیل اهمیت بالایی که دارد، باید به خوبی انجام شود. باکتری‌ها و میکروب‌ها در دمای بالا از بین می‌روند پس، بهتر است برای شستشو ظروف از آب داغ استفاده کنیم.

نکته دیگری که باید درزمینهٔ انتخاب بهترین ظروف غذا کودک به آن توجه شود، جنس ظرف است.ظروف مخصوص پخت وپز از جنس‌های مختلفی ساخته شده است.

نتیجه گیری

 بیشتر املاح معدنی، مواد مضر و باکتری‌ها از طریق خوردن غذا و نوشیدن وارد بدن می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق حتماً باید از ظروف مرغوب و مخصوص کودکان استفاده کنیم. این ظروف، شامل ظروف: سیلیکونی، بامبو و پلاستیکی است  که هر کدام در طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود که در این مقاله سعی کردیم آن‌ها را به شما معرفی کنیم. تا بتوانید به راحتی و با اطلاعات کامل برای خرید بهترین ظرف غذای کودکتان اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *