آبکش و لگن استیل بهتره یا پلاستیکی (معایب و مزایای هر کدام)

 

آبکش و لگن استیل بهتره یا پلاستیکی (معایب و مزایای هر کدام)

برای انجام به موقع و منظم کارها در آشپزخانه، یکسری لوازم، لازم و ضروری هستند. بنابراین منطقی است که باید از بهترین لوازم، با کیفیت‌ترین لوازم و مناسب‌ترین امکانات استفاده کرد. آبکش‌ها از  مهم‌ترین وسایلی هستند که بودنشان در آشپزخانه، حس آرامش، اعتمادبه‌نفس و نظم را  به خانم خانه می‌دهد. ما در ادامه به برسی آبکش و لگن استیل و پلاستیکی می‌پردازیم.

 

انواع آبکش

انواع مختلفی از آبکش و لگن استیل و پلاستیکی در بازار یافت می‌شود که هر کدام کاربردهای خاصی دارند. از آبکش‌ها برای پخت‌وپز، شستن میوه و سبزیجات استفاده می‌شود. آبکش، دو نوع پلاستیکی و استیل دارد که هر کدام بر اساس ویژگی‌های خود، برای یک کار مناسب هستند.

آبکش و لگن استیل

آبکش‌های استیل از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نوع آبکش در بازار هستند. این نوع آبکش در اندازه‌های کوچک و بزرگ در بازار وجود دارد. یکی از مزایای آبکش‌های استیل، این است که هر اندازه‌ای از آبکش‌های استیل تولید شود، لگن هم در همان سایز تولید می‌شود که می‌توان آن‌ها را به‌راحتی خریداری و استفاده نمود. آبکش و لگن استیل ضدزنگ، از پرطرفدارترین آبکش‌هاست. چون در برابر رطوبت مقاوم بوده  و به راحتی زنگ نمی‌زند.

آبکش و لگن پلاستیکی

لگن‌های پلاستیکی در رنگ‌های متنوع در بازار یافت می‌شود که زیبایی آشپزخانه را دوچندان می‌کند.اگر جزو افرادی هستید که زیبایی خانه و آشپزخانه، برایتان مهم است، لگن‌های پلاستیکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این آبکش‌ها علاوه بر رنگ متنوع، وزن بسیار سبکی دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با خود در هرجایی حمل کنید. آبکش‌های پلاستیکی انواع مختلفی دارند. یکی از پرکاربردترین نوع، آبکش و لگن‌های دردار هستند  که علاوه بر آبکشی، می‌توانید برای نگهداری میوه و سبزیجات از آن‌ها استفاده کنید. 

همانطور که پیش‌تر گفتیم آبکش‌ها از لوازم ضروری برای آشپزخانه‌ها هستند. در ادامه انواع آبکش و لگن استیل و پلاستیکی را با هم بررسی می‌کنیم.

آبکش استیل مدل رمانیتک

این نوع آبکش، به صورت ست بوده و تکی یافت نمی‌شود. علاوه بر دسته نگهدارنده، پایه‌های بسیار قوی و محکمی که دارد زیبایی این مدل را دو چندان می‌کند. یک ست کامل از این آبکش، تعداد 6 عدد است که در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی وجود دارد که این اندازه‌ها، کمترین سایز(16 سانتی‌متر) و بزرگ¬ترین سایز(31 سانتی‌متر) می‌باشد.

آبکش استیل مدل یونیک

مدل یونیک از جذابترین مدل آبکش استیل در بازار است که همانند مدل فوق به صورت ست  وجود دارد.  در این مدل از عالی‌ترین استیل استفاده شده، که ضخامت بالای آن سبب افزایش مقاومت آبکش‌ها می‌شود. تعداد آبکش‌ها در این مدل 5 عدد است که برخلاف مدل رمانتیک، کوچک‌ترین سایز حذف شده و اندازه‌ها به ترتیب از کوچک به بزرگ، 22، 24، 26،28 و30 می‌باشد. یکی از قابلیت مهم و پرکاربرد این مدل، شستشو در ماشین ظرفشویی است که به دلیل کیفیت بالا، مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی دارد.

آبکش استیل مدل ایکیا

این مدل برخلاف مدل‌های قبلی، عمق بیشتری دارد. قطر دهانه این آبکش، 22 سانتیمتر است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و کاربرد بسیار زیادی در آشپزخانه دارد. این آبکش یک جفت دستگیره دارد که حمل آن را آسان‌تر می‌کند. در کارهای روزانه می‌توان از این آبکش استفاده کرد.

 

مزایا و معایب آبکش استیل و پلاستیکی

همانطور که می‌دانید آبکش و لگن استیل و پلاستیکی دو نوع هستند که هرکدام به نوبه خود مزایا و معایبی دارند. مدل‌های پلاستیکی به راحتی بعد از چند بار شستشو رنگ خود را از دست می‌دهند. این مدل‌ها اگر جنس خوبی نداشته باشند پس از مدتی لبه‌های آن‌ها پوست‌پوست شده و احتمال ایجاد خراش روی پوست دست را افزایش می‌دهد مدل‌های پلاستیکی، تحمل وزن بسیار بالای مواد غذایی را ندارند.

آبکش‌های پلاستیکی بعد از مدتی استفاده لکه‌هایی روی آن ایجاد می‌شود که گاها قابل پاکسازی نیست. برخلاف آبکش‌های استیل، توانایی تحمل حرارت را ندارند ولی از زیبایی بیشتری برخوردار هستند.از نظر بهداشتی و سلامتی استفاده از آبکش‌های پلاستیکی توصیه می‌شود.

 

انواع آبکش و لگن پلاستیکی

آبکش سیلیکونی یکی از انواع آبکش و لگن پلاستیکی هستند. این آبکش‌ها به‌راحتی حمل می‌شوند  و وزن بسیار سبکی دارند. این نوع آبکش‌ها در اندازه‌ها، سایزها و شکل‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند. شما در بازار شکل‌های دایره و مستطیل را می‌توانید پیدا کنید. در ساخت این آبکش‌ها از رنگ‌های کاملاً بهداشتی استفاده شده که علاوه بر زیبایی، سلامت شما را نیز تضمین می‌کند.

لگن‌های آبکشدار

یکی از  مدرن‌ترین آبکش و لگن استیل و پلاستیکی امروزی، لگن‌هایی هستند که آبکش دارند  به طوری که بعضاً نمی‌توان آن‌ها هم در دسته لگن‌ها و هم در دسته آبکش‌ها جای داد. در طراحی این نوع لگن‌ها، از یک لگن استفاده شده، که روی آن یک صفحه آبکش قرار می‌گیرد و از آن هم به عنوان لگن و هم به عنوان آبکش می‌توان استفاده کرد. این آبکش‌ها آنقدر کاربردی هستند که حتی دانشجویان از آن می‌توانند در خوابگاه‌ها استفاده کنند.

 

در خرید آبکش و لگن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خانم‌های خانه‌دار در اکثر مواقع در هنگام خرید لوازم آشپزخانه دچار مشکل می‌شوند. انتخاب لوازم خانه به جنس، اندازه، دسته، مارس، وزن و از همه مهم‌تر قیمت بستگی دارد. خرید آبکش ولگن استیل یا پلاستیکی از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر آبکشی جنس خوبی داشته باشد، قطعاً سالیان درازی می‌توان از آن استفاده کرد. یا اگر وزن مناسبی داشته باشند به راحتی می‌توان آن‌ها را حمل کرد.

اندازه

یکی از عوامل مهمی که به شدت نیاز به توجه و دقت دارد، اندازه و سایز آبکش و لگن استیل و پلاستیکی است. آبکش نه باید خیلی بزرگ، و نه خیلی کوچک باشد. گرچه داشتن آبکش استیل و پلاستیکی در همه سایزها از ضروریات هرخانه است اما باید به حمل و تحمل آبکش هم  توجه کنیم. طبیعتاً آبکش‌های بسیار بزرگ تنها فضایی را اشغال می‌کنند و گاها بلااستفاده می‌مانند.

جنس

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید آبکش و لگن استیل و پلاستیکی دقت کرد، جنس آن است. طبیعتاً اگر آبکشی جنس خوبی نداشته باشد، پس از چند بار استفاده از دور خارج می‌شود.  همانطور که گفتیم لگن‌ها از دو جنس استیل پلاستیک هستند. قیمت لگن‌های استیل به دلیل جنس خوبی که دارند، نسبت به لگن‌های پلاستیکی گرانتر است. آبکش‌های استیل درست است گران هستند، اما مقاومت بیشتری دارند.

برند

بسیاری از افراد ویژگی‌های مهم را کنار می‌گذارند و برایشان نوع برند اهمیت دارد. اما خرید برندهای معتبر، می‌تواند اطمینان خاطر بابت جنس خوب و کیفیت بهتر را به شما بدهد. یکی از بهترین برندها در این زمینه را می‌توان برند لیمون، ایکیا و….. نام برد.

وزن

وزن آبکش و لگن استیل و پلاستیکی  نیز از عوامل مهمی است که نیاز به توجه دارد. آبکش‌هایی که وزن زیادی دارند به طبع حمل آن دشوار است. طبق تحقیقات انجام شده، آبکش هرچه کوچک‌تر باشد، وزن آن کمتر است . می‌توان راحت‌تر آن را حمل کرد و برعکس. آبکش‌های بزرگتر علاوه بر فضای بیشتری که دارند، وزن زیادی داشته و طبیعتاً حمل آن دشوارتر از آبکش‌های کوچک‌تر و متوسط است. قطعاً کار با آبکش‌های سخت، سخت است.

نتیجه

در این مقاله تمام سعیمان را کردیم تا بتوانیم به شما بهترین آبکش و لگن استیل و پلاستیکی را معرفی کنیم تا توانید راحت‌تر دست به انتخاب و خرید بزنید. همانطور که اشاره شد، آبکش‌ها دو نوع هستند: استیل و پلاستیکی و هرکدام به طبع ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *