انواع نظم‌دهنده‌های آشپزخانه

 

انواع نظم‌دهنده‌های آشپزخانه

آشپزخانه‌های کوچک و بزرگ هیچ فرقی با هم ندارند. یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی که باید به آن اهمیت بیشتری داد آشپزخانه است. ایجاد نظم در آشپزخانه از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد. نظم‌دهنده‌ها انواع مختلفی دارند که می‌توان از آن‌ها در جاهای مختلف خانه و آشپزخانه، استفاده کرد .انواع نظم‌دهنده‌های آشپزخانه ، شکل و اندازه‌های گوناگونی دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

پرکاربردترین لوازم نظم‌دهنده آشپزخانه کدام اند؟

شما با استفاده از نظم‌دهنده‌ها، از آشپزی و کارکردن در خانه لذت می‌برید. این نظم حس آرامش و اعتماد به نفس را در شما ایجاد می‌کند. انواعی از پرکاربردی‌ترین نظم‌دهنده‌ها شامل: سبدهای کوتاه و پهن مخصوص یخچال، آویز حوله و جا دستمال، استند قاشق چنگال و چاقو به همراه آویز، نگهدارنده بشقاب و قابلمه و …. می‌باشند.

انواع ظروف و وسایل نظم‌دهنده در آشپزخانه

ظروف مخصوص خوراکی

نظم‌دهنده‌های  مخصوص خوراکی، معمولاً از جنس شیشه هستند که  یکی از پرکاربردترین نظم‌دهنده در آشپزخانه است. خوراکی‌هایی را که به صورت بسته بندی از بازار تهیه می‌کنید، می‌توانید داخل این ظروف ریخته و برای مدت طولانی نگهداری کنید. این ظروف معمولاً درب دار هستند و از نفوذ هوا به داخل ظرف جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل، مواد غذایی و خوراکی، داخل این ظروف فاسد و خراب نمی‌شوند. همچنین از ابعاد کوچک‌تر این نوع ظروف، می‌توان برای نگهداری انواع مختلفی از ادویه‌جات استفاده کرد.

ظروف مخصوص غذا

یکی از روش‌های منظم نگه‌داشتن آشپزخانه، استفاده از ظروف مخصوص غذا و مواد خوراکی است. این نظم‌دهنده، جزو نظم‌دهنده‌های مخصوص یخچال است که در اندازه‌های مختلفی یافت می‌شود. از این ظروف، بیشتر برای نگهداری مواد غذایی باقی مانده استفاده می‌کنند که نظم خاصی را به آشپزخانه و یخچال شما می‌دهد. این ظروف، به دلیل مقاومت بالایی که دارند، می‌توان روی هم قرار داد. در هنگام خالی بودن ظروف هم، با قراردادن آن‌ها در داخل یکدیگر می‌توان فضای کمتری را اشغال کرد. این نوع نظم‌دهنده‌ها، رنگ‌های متنوعی هم دارد که می‌توانید با سلیقه خود آن‌ها را تهیه کنید.

نظم‌دهنده ماهیتابه

یکی از انواع نظم‌دهنده‌های آشپزخانه، مخصوص ماهیتابه است. این نوع نظم‌دهنده، طوری طراحی شده که شما می‌توانید در داخل آن چندین ماهیتابه، هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی، و در ابعاد کوچک و بزرگ قرار دهید و نگهداری کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که این نظم‌دهنده‌ها برای گذاشتن ماهیتابه‌های بسیار بزرگ و سنگین مناسب نیستند و ممکن است باعث واژگونی نظم‌دهنده شوند.

جا قاشقی چندکاره

گذاشتن قاشق، چنگال و کارد به صورت درهم داخل کابینت کار بسیار نادرستی است. چرا که اگر زمانی بخواهید یکی از آن‌ها را پیدا کنید کارتان بسیار سخت می‌شود. یکی از بهترین روش برای نظم دادن به قاشق، چنگال و کارد در داخل کابینت، استفاده از نظم‌دهنده چندکاره است. این نظم‌دهنده، از چندین قسمت در ابعاد کوچک و بزرگ تقسیم شده که می‌توانید در هر قسمت یکی از چنگال، قاشق و یا کارد را قرار دهید. این نظم‌دهنده زیبایی و تمیزی خاصی را به کابینت و کشوی آشپزخانه‌تان می‌دهد.

قلاب‌های نگهدارنده مخصوص لیوان

لیوان‌ها معمولاً فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کنند. برای مرتب کردن لیوان‌ها، بهتر است از قلاب‌های مخصوص لیوان استفاده کنید. این قلاب‌ها به صورت عمودی هستند و روی بدنه خود چندین شاخه دارند که می‌توانید لیوان‌ها را روی آن قرار دهید. این نگهدارنده در اندازه‌ها، طرح و رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود. توجه داشته باشید هنگام خرید، محصولی را خریداری کنید که مقاومت زیادی داشته باشد.

نظم‌دهنده مخصوص سینک

یکی دیگر از کاربرد انواع نظم‌دهنده‌های آشپزخانه، نظم‌دهنده مخصوص سینک ظرفشویی است. انواع مختلفی از این نوع نظم‌دهنده وجود دارد که در اندازه‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود.

یکی از این نوع نظم‌دهنده، بر روی لبه سینک قرار می‌گیرند و شما می‌توان آن را با توجه به سایز و اندازه سینک خود، تنظیم کنید. از این نظم‌دهنده، می‌توانید برای نگهداری اسکاج، سیم ظرفشویی، مایع ظرفشویی و انواع حوله استفاده کرد. این نظم‌دهنده، به دلیل داشتن آویز مخصوص حوله، محصول مناسبی برای خشک کردن پارچه و حوله‌های اطراف سینک است.

راهنمای خرید لوازم ضروری آشپزخانه

نوع دیگر نظم‌دهنده مخصوص سینک، چند وجهی است. یعنی فقط برای قرار دادن اسکاج و مایع ظرفشویی مناسب می‌باشد. این نوع نظم‌دهنده بر خلاف نظم‌دهنده فوق، بر روی سینک قرار می‌گیرد و دسترسی به وسایل آن آسان‌تر است. و همین‌طور فضای بسیار کمتری را اشغال می‌کند.

انواع سبدهای نظم‌دهنده

سبدهای نظم‌دهنده در جنس‌هایی مانند: حصیری، پلاستیکی، پارچه‌ای و … وجود دارد. این سبدها را می‌توانید هم به صورت درب دار و هم بدون درب تهیه کنید. سبدهای نظم‌دهنده رنگ و شکل متفاوتی دارند که می‌توانید با توجه به علایق خود از آن استفاده کنید.

سبد زیر قفسه

از این سبد بیشتر در آشپزخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر فضای کمی دارید و می‌خواهید دسترسی راحت‌تر به وسایل داخل آشپزخانه داشته باشید، بهتر است از این قفسه‌ها استفاده کنید. بعضی از این قفسه‌ها به‌صورت کشویی هستند. اما بسیاری از آن‌ها قلاب‌هایی دارند که به راحتی می‌توانید روی کابینت، سوار کنید.

سبد دیواری

سبدهای دیواری، نوع دیگر نظم‌دهنده قابل استفاده در آشپزخانه هستند. این سبدها، به راحتی بر روی دیوار نصب می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این سبد نیز همانند دیگر نظم‌دهنده‌ها، در اندازه و شکل‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود و شما می‌توانید با توجه به علایق خود و فضای خالی داخل آشپزخانه، آن را تهیه کنید.

نتیجه گیری

 آشپزخانه یکی از شلوغ‌ترین اتاق‌های خانه شما محسوب می‌شود. منظم بودن کابینت‌های آشپزخانه بسیار با اهمیت است. زیرا شلوغ بودن و آشفته بودن آن، لذت آشپزی را از بین می‌برد. در این مقاله سعی کردیم انواع نظم‌دهنده‌های آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. همان‌طور که گفته شد، نظم‌دهنده‌ها انواع مختلفی دارند و هرکدام برای نظم دادن به یکسری وسایل طراحی و ساخته شدند. امیدواریم بتوانید با این توضیحات، بهترین محصول را خریداری و استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *